Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2013

ΑΡΚΑΔΙ

ΑΡΚΑΔΙ
Ναυπηγήθηκε στην Ιαπωνία, στο τέλος του 1983, με το όνομα Bizan Maru.  Μετασκευάστηκε στα Ελληνικά Ναυπηγεία το 1989. Το μήκος του ήταν 131 μέτρα και το πλάτος του 21. Το εκτόπισμα του ήταν 7500 τόννοι και η ολική του χωρητικότητα 6800 κόροι. Διέθετε δύο προωστήριες μηχανές των 8000 ίππων και 3 ηλεκτρογεννήτριες των 3000 ίππων. Η μέγιστη ταχύτητα του ήταν 19,5 μίλια και η οικονομική 15 μίλια. Το χειμώνα μετέφερε 670 επιβάτες και το καλοκαίρι 1400.
Ήταν ένα πλοίο πού έφυγε αδίκως τόσο νωρίς. Το πρώτο καράβι της Ρεθυμνιακής που έδωσε πνοή στον Νομό Ρεθύμνου και αγαπήθηκε πολύ! Θυσιάστηκε μετά την εξαγορά της Ρεθυμνιακής απο την ΑΝΕΚ και πουλήθηκε γρήγορα.... Το Αρκάδι μαζί με το Πρέβελης ήταν τα νεότερα πλοία στην ακτοπλοΐα πριν την έλευση των νεότευκτων βουλημικών σε πετρέλαιο πλοίων... Στην Ιαπωνία φτιάχτηκε double ended δηλαδή με καταπέλτη πλώρα πρύμα αφού εκτελούσε πλόες σε κλειστή θάλασσα. Εμείς στην Ελλάδα κατά την μετασκευή του προσθέσαμε μια τελείως αντιαισθητική πλώρη.  Είχε μικρή ταχύτητα, αλλά για τις ανάγκες της γραμμής ήταν ιδανική! Σας παραθέτω φωτογραφίες με σήματα, της Ρεθυμνιακής και της εταιρείας Arab Bridge Maritime Co, που το αγόρασε.. Στις 3-11-2011 έπιασε φωτιά λίγο μετά τον απόπλου του από το λιμάνι της Άκαμπα, της Ιορδανίας και έπαθε μεγάλες ζημιές.(πηγή φωτογραφίας και κειμένου από το google)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου